Service Team

Would you like to provide professional support for your suppliers or your customers when using our supplier or customer portal? Our professional service team will be happy to help you. Typical fields of operation of our team are:

Facts

Onboarding manufacturers

We handle the complete onboarding for your supplier portal.

Support and hotline

Continuous support of suppliers for technical or professional questions and establishment of a hotline for customers or suppliers.

Webinars

In order to make the handling of a portal as easy as possible for customers and/or suppliers, we conduct individual webinars.

Advantages of the service team

The best support for your customers or suppliers

Projects


We support you with the introduction of a supplier portal or continuous support, e.g. through a hotline.

Outsourcing


Outsource your complete master data management including support of suppliers and customers to the service team.

Relationship Management


We focus on professional relationship management and implement measures for customer satisfaction.

Documentation


By using CRM and agile project management tools, we record the time expenditure to the minute.

Cost saving


By outsourcing the supplier support you save money and time.

Contact us for further information!

Would you like to learn more about our service team? Simply contact us!

News

Learn more about ITEK or contact us directly!

Open Masterdata Projekt zwischen Handwerk und Großhandel startet

Open Masterdata / News  - 
Das vor mehr als 30 Jahren entstandene DATANORM entspricht nicht mehr den heutigen Anforderungen an digitale Prozesse zwischen den Marktpartnern. In einer Welt explodierender Stammdatenvolumina ist insbesondere eine On Demand Datenversorgung unabdingbar.

Mit der Konzeption von Open Masterdata On Demand haben der Bundesverband Bausoftware (BVBS) sowie die SHK Branchenverbände DG-Haustechnik und ZVSHK den Grundstein für ein leistungsfähiges Produktdatenmanagement auf Basis einer zeitgemäßen, branchenübergreifend und international nutzbaren Kommunikationslösung gelegt. 

In einer gemeinsamen Sitzung Mitte Juni haben die Vertreter der Verbände die weiteren fachlichen Details abgestimmt. So wurde unter anderem entschieden, dass die Bereitstellung der entsprechenden Endpunkte über den Prozessverzeichnisdienst SHK-Connect erfolgen soll. Zahlreiche Händler nutzen den Dienst bereits seit Jahren erfolgreich zur Bereitstellung ihrer DATANORM Daten.

Nach Schaffung aller technischen Voraussetzungen und Sicherstellung entsprechender Datengrundlagen soll der Pilotbetrieb in Q4 2019 starten. Großhandelsseitig werden die Unternehmen Elmer, GC-Gruppe, Pietsch, Schmidt-Gruppe und Wiedemann am Pilotbetrieb teilnehmen, auf der Seite der Handwerkssoftwarehäuser u. a. Blue Solution, Label Software, Moser.

Contact