Customer management - XS Cloud Customer Portal

The Customer Portal strengthens your online store and website and distributes your product data to customers based on different mechanisms. Whether you want to make entire assortments available for download, via FTP push in the market or on-demand to your own systems, with the Customer Portal you can easily configure everything.

How does the Customer Portal work?

Use Cases

The Customer Portal is easily configurable for a variety of use cases via a component-based approach. Using our components Deep Search, Open BIB, PDF Viewer, Clipping, WebService Hub or ID Hub, for example, the following solutions can be created for you:

Open Masterdata

With the Customer Portal you can configure the perfect Open Masterdata WebService for your customers by simply networking it with your internal systems (ERP, Shop, PIM).

Online Shop

With maximum article details, you can expand your online store easily and on-demand with data from BauDocs and Open Datacheck. Maximum data depth always up to date.

PDF documents and images

Whether you want to efficiently find and provide article-specific documents (e.g. installation instructions) or cross-article documents (e.g. brochures or image catalogs), with the Library and BauDocs components you have the perfectly integrable solution.

Virtual databases

Expand your assortment and product information that you could not provide before, e.g. more than 2 million item detail information from Open Datacheck.

Advantages Customer Portal

Flexible distribution


Easily determine which data is delivered to which channels and systems.

Various formats


Deliver your product data in all standard market formats.
 

Article search


Flexibly configure the display of your search results for the shop and internal systems.

Open Masterdata


Future-proof introduction of the new standard for your trade customers.

Configurable user interface


Use available widgets for your online shop or website.

WebService Hub


Flexibly configure incoming and outgoing web services for your product master data.

Facts

Optimal distribution processes

Distribute your product data to all relevant market channels (e.g. DATANORM, Open Masterdata, BMEcat) or strengthen your online store or web presence with perfect product master data.

Simple research

Find all internal and external product information via our configurable Deep Search technology.

All formats

Distribute your data in various formats such as DATANORM, ELDANORM, BMEcat, various XML and JSON formats, EDIFACT, Open Masterdata, Excel, CSV and many more.

Contact us for further information!

Would you like to learn more about our XS Cloud? Simply contact us!

Extensions

Deep Search

Deep Search is a search technology that is used to enable efficient access to the entire product data content.

Deep Search

Marketing Cloud

With the Marketing Cloud, you can create your own pool of documents and set up various channels for specific target groups.

Marketing Cloud

WebService Hub

With the Webservice Hub, you have the option of using various on-demand web services for a wide range of applications

WebService Hub

News

Learn more about our software solutions or contact us directly!

DQR 4.0 läuft zum 31.10.2019 aus

Open Datacheck / News  - 
Durch den Auslauf der zwischen den Verbänden vereinbarte DQR 4.0 am 31.10. werden ab November nur noch Datenlieferungen nach der DQR 5.0 bzw. 5.1 auf Open Datacheck angenommen. Folgende Änderungen ergeben sich aus den neuen Versionen:

DQR 5.0

  • Artikelkurzbeschreibung (zusätzliche Texte) wird Pflicht
  • Artikelbeschreibung (zusätzliche Texte) wird bedingt Pflicht
  • Artikelzubehör wird Pflicht, wenn in anderen Publikationen z. B. Druck enthalten
  • Standardlieferzeit wird Pflicht für Standardartikel, Ersatzteile A und B, sowie Varianten und Schüttgut
  • GTIN wird Pflicht, wenn die Produkte diese aufgedruckt haben bzw. in anderen Publikationen diese bereitgestellt werden
  • Einführung der Übertragung von gelöschten Artikeln (Optional)
  • Einführung der Kennzeichnung der Haftungsübernahmevereinbarung (Optional)
  • Einführung weiterer Dokumentenarten (Produktvideo, Montagevideo, Tutorial, Einzelprospekt, Brandschutz, Explosionsschutz, Arbeitsschutz, Korrosionsschutz, CE-Konformitätserklärung, VDS-Zulassung, Schallschutznachweis) (Optional)
  • Übertragung von Dokumenten, die mehreren Dokumenttypen entsprechen
  • Textlängen von Attributklasse, Attributname, Attributwert, Attributeinheit und Attributwertbeschreibung auf 60 Zeichen erweitert

DQR 5.1

Mit der Verison 5.1 wird die Bereitstellung der Informationen zur Entsorgung der Verpackung und der Elektroentsorgung möglich. Hierzu werden die folgenden Informationen im Kopf der Daten aufgenommen:

  • Artikel mit systemrelevanter Verpackung vorhanden (Ja / Nein) (Pflicht)
  • LUCID-Nummer (Bedingt Pflicht, wenn Artikel mit Systemrelevanter Verpackung vorhanden)
  • Entsorgungsdienstleister (Pflicht)
  • WEEEE-Artikel enthalten (Ja / Nein) (Pflicht)
  • WEEEE-Registrierungsnummer (Bedingt Pflicht, wenn WEEE-Artikel vorhanden)

Wenn Sie Fragen zur DQR 5.0 oder 5.1? Das Datacheck Service Team hilft gerne unter service(at)open-datacheck.de oder 05251-161414

Contact